پوشش لحظه‌ای درگیری‌های عراق؛

30 کشته و 700 زخمی | مرز‌های عراق بسته شد | زائران اربعین فعلا سفر نکنند | درگیری‌ها ادامه دارد+ عکس و فیلم

پس از اینکه رهبر جریان صدر اعلام کرد که از سیاست کناره‌گیری می‌کند، آشوبگران حامی این جریان، چند ساختمان دولتی در منطقه سبز را اشغال کردند.
پس از اینکه رهبر جریان صدر اعلام کرد که از سیاست کناره‌گیری می‌کند، آشوبگران حامی این جریان، چند ساختمان دولتی در منطقه سبز را اشغال کردند.
کد خبر: ۱۳۷۸۲۳۶

فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق اعلام کرد که منع آمد و شد سراسر در بغداد و سایر استان‌ها برداشته شد.

تعداد بازدید : 76

رسانه‌های عراقی خبر دادند پس از ضرب‌الاجل «سید مقتدی الصدر»، حامیان جریان صدر در حال ترک منطقه سبز بغداد هستند.

طبق گزارش منابع خبری موثق عراق، آرامش نسبی از صبح امروز در سراسر عراق حکمفرماست و فقط ورودی‌های منطقه سبز بغداد شاهد درگیری‌های پراکنده میان نیروهای امنیتی و آشوبگران طرفدار جریان صدر است.

در همین رابطه، خبرنگار المیادین در عراق گزارش داد که برخی شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های خارجی اقدام به انتشار اخبار کذب درباره وقوع درگیری‌ بین طرفداران جریان صدر و نیروهای حشد الشعبی در بغداد می‌کنند.

برخی منابع رسانه‌ای مدعی شدند که چند بالگرد ارتش عراق صبح امروز با انجام عملیات هلی‌برن، شماری تک‌تیرانداز را در پشت بام‌های منازل در منطقه سبز بغداد مستقر کردند.

این در حالی است که مرکز اطلاع‌رسانی نظامی ارتش عراق در بیانیه‌ای، این گزارش را تکذیب و اعلام کرد که «عملیات هلی‌برن برای استقرار تک تیراندازان در پشت بام‌ها منازل منطقه سبز بغداد، بی پایه و اساس است و صحت ندارد».

مدیر فرودگاه بین‌المللی نجف اشرف امروز به خبرگزاری رسمی عراق گفت: فرودگاه نجف به پروازهای خود ادامه می‌دهد و پروازها متوقف نشدند.

آرامش به بصره، مهمترین شهر تجاری اقتصادی عراق بازگشت.

این بندر جنوبی عراق طی ساعات اخیر شاهد تحرکات خشونت‌آمیز و برهم زننده امنیت از سوی برخی طرفداران مقتدی صدر بود که در حال حاضر آرامش به آن بازگشته است.

منابع محلی از آرامش در استان‌های جنوبی عراق و فعالیت‌های عادی تجاری خبر می‌دهند.

دولت عراق امروز سه‌شنبه را روز تعطیل همه ادارات و نهادهای رسمی این کشور اعلام کرد.

مرکز اطلاع‌رسانی نظامی ارتش عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که منطقه سبز بغداد طی ساعت گذشته هدف اصابت چهار فروند راکت قرار گرفت.

ستاد اطلاع رسانی نظامی ارتش عراق تأکید کرد که و هر چهار راکت به یک مجتمع مسکونی اصابت کرد.

در این بیانیه همچنین آمده که اصابت این راکت‌ها خسارت‌های مادی درپی داشت و محل شلیک این راکت ها دو منطقه الحبیبیه و البلدیات در شرق بغداد بود.

تعداد بازدید : 109

خبرگزاری الجزیره اعلام کرد: صدای تیراندازی در منطقه سبز بغداد به گوش می‌رسد. نیروهای نظامی وابسته به جریان صدر موسوم به «سرایا السلام» با ادوات نظامی به سمت منطقه سبز بغداد در حرکت هستند.مرکز رسانه‌ای نیروی امنیتی عراق نیز تاکید کرد بر اثر بمباران سازمان سرایا السلام، ۴ راکت کاتیوشا در مجتمع مسکونی داخل منطقه سبز سقوط کرد.درپی اصابت یک راکت به سفارت آمریکا در بغداد، آژیرهای خطر به صدا درآمده و سامانه پدافند هوایی «سی رم» فعال شده است.

بر اثر درگیری‌ها در داخل منطقه سبز بغداد تاکنون ۳۰ نفر کشته و ۷۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

یک منبع بیمارستانی در عراق اعلام کرد که از بین زخمی‌ها ۱۱۰ نفر از نیروهای امنیتی عراق هستند.

فرمانده مرزبانى فراجا در پاسخ به جام جم گفت:مرزهاى كشور پس ناآرامى هاى عراق از ساعت هشت شب دوشنبه مسدود شد .

تا زمان بازگشايى مرز زائران از سفر به سمت مرز خوددارى كنند .

اجازه خروج به زائران داده نمى شود .

تصاویری که کانال تلگرامی «صابرین نیوز» منتشر کرده از ادامه حملات گروه «سرایا السلام» به نیروهای امنیتی عراق حکایت دارد.

تعداد بازدید : 178

روابط عمومی راه آهن از تاخیر در حرکت قطار ترکیبی تهران - کربلا تا اطلاع ثانوی خبر داد.

 

کاخ سفید به تحولات عراق و حمله آشوبگران حامی جریان صدر به مراکز دولتی در منطقه سبز و کاخ ریاست‌جمهوری عراق واکنش نشان داد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای گفته است: «گزارش‌های ناآرامی در عراق، در شرایطی که به نهادهای عراقی اجازه عمل داده نمی‌شود نگران‌کننده‌اند. این خطر خشونت را بالا می‌برد. امنیت، ثبات و حاکمیت عراق نباید به مخاطره بیفتد.»

در ادامه آمده است: «اکنون زمان گفت‌وگو است نه تشدید درگیری‌ها. ما همه جریان‌های سیاسی در عراق را دعوت می‌کنیم آرامش خود را حفظ کرده و از خشونت اجتناب کنند و اختلافات سیاسی را از طریق روندهای سیاسی تحت نظر قانون اساسی عراق حل و فصل کنند.

کاخ سفید در ادامه مدعی شده گزارش‌ها درباره تخلیه سفارت آمریکا در عراق صحت ندارد. کاخ سفید گفته است: «گزارش‌های مربوط به تخلیه سفارت نادرست هستند. تضمین ایمنی پرسنل دولت، شهروندان آمریکا و امنیت تأسیسات آمریکا اصلی‌ترین اولویت ما است.»

۲ کشته و ۲۲ زخمی | مرزهای عراق بسته شد | زائران اربعین فعلا سفر نکنند + عکس و فیلم

معاون امنیتی استانداری خوزستان: ناآرامی‌های عراق باعث بسته‌شدن مرز از سوی این کشور شده و در پی آن خروج زوار ایرانی از تمام مرزها از عصر امروز متوقف شد. زائران تا اطلاع ثانوی به مرزها مراجعه نکنند و منتظر اطلاع‌رسانی باشند.

رئیس ستاد اربعین: درباره امنیت و سلامت مسافران ایرانی در عراق جای هیچ نگرانی نیست و آنها با برنامه‌ریزی به کشور باز خواهند گشت.

تعداد بازدید : 166

دفتر مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی نشست فوق‌العاده‌ای را با فرماندهان امنیتی این کشور برگزار کرد تا تحولات امروز بغداد و یورش طرفداران جریان صدر به کاخ ریاست جمهوری و نخست‌وزیری را بررسی کنند.

در این بیانیه آمده است: الکاظمی در جریان این نشست دستورالعمل‌هایی را برای حفاظت از جان و ایمنی تجمع کنندگان و همچنین حفاظت از نهادهای دولتی به فرماندهان امنیتی اعلام کرد.

الکاظمی بار دیگر از حامیان جریان صدر خواست که هرچه سریع‌تر از منطقه سبز بغداد خارج شوند و آرامش جامعه عراق را به خطر نیندازند.

جریان صدر بغداد را ناآرام کرد؛ منع آمد و شد در عراق

حیاتی، معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان: در پی ناآرامی‌های عراق، این کشور اقدام به بستن مرز شلمچه کرده است و در پی آن خروج زوار ایرانی در تمام مرزها از جمله شلمچه و چزابه از عصر امروز متوقف شد.

زائران تا اطلاع ثانوی به مرزها مراجعه نکنند و منتظر اطلاع رسانی باشند.

جریان صدر بغداد را ناآرام کرد؛ منع آمد و شد در عراق

خبرگزاری فرانسه از کشته شدن ۲ عراقی در ناآرامی بغداد خبر داد. منابع پزشکی گفته‌اند ۲۲ نفر هم مجروح شده‌اند.

تعداد بازدید : 85

فرودگاه امام خمینی(ره) در اطلاعیه‌ای از لغو پروازهای خروجی برخی شرکت‌های هواپیمایی به مقصد بغداد پایتخت عراق از عصر امروز (دوشنبه) خبر داد.

هواپیمایی ماهان نیز به مسافران اعلام کرده به علت شرایط خاص فرودگاه بغداد، تا اطلاع ثانوی پرواز این شرکت در مسیر تهران - بغداد وضعیت نامشخصی دارد.

جریان صدر بغداد را ناآرام کرد؛ منع آمد و شد در عراق

برخى منابع غربى و نيز منابع خبرى وابسته به جريان صدر مدعى شدند كه تا بدين لحظه در درگيرى‌هاى امروز هواداران اين جريان با نيروهاى امنيتى دو نفر از هواداران صدرى جان خود را از دست داده‌اند.

نخست وزير عراق در جلسه‌اى با فرماندهان امنيتى عراقى، از هواداران صدر خواست كه فورا منطقه سبز بغداد را ترك كنند.

فرماندهى عمليات مشترك طى بيانيه‌اى اعلام كرد از ساعت ۲۰:۳۰ امشب تا اطلاع ثانوى مقررات منع آمد و شد در سراسر عراق بر قرار خواهد شد.

فرماندهی مشترک ارتش عراق اعلام کرد از ساعت ۱۹ همه استان‌ها مشمول منع آمد و شد هستند. نیروهای امنیتی عراق، با بیرون کردن هواداران جریان صدر از کاخ ریاست جمهوری، کنترل آن را به طور کامل در اختیار گرفتند.

تعداد بازدید : 129

در واکنش به آشوبگری حامیان جریان صدر، نیروهای امنیتی عراق ممنوعیت عبور و مرور را در شهر بغداد اعلام و تأکید کردند این ممنوعیت شامل خودروها و همه شهروندان است.

تعداد بازدید : 123

سفارت ایران در بغداد از هم وطنانی که به عراق سفر کردند درخواست کرد تا اطلاع ثانوی از تردد بین شهر‌های بغداد، کاظمین و سامراء خودداری کنند.

جریان صدر بغداد را ناآرام کرد؛ منع آمد و شد در عراق

رهبر جریان صدر عراق اعلام کرد هیچ زمانی ادعای رهبری و مرجعیت نداشته و برای همیشه از فعالیت‌های سیاسی کناره‌گیری می‌کند.

«مقتدی صدر» در سال ۲۰۱۴ میلادی نیز کناره‌گیری خود را از فعالیت‌های سیاسی اعلام کرده بود.

جریان صدر بغداد را ناآرام کرد؛ منع آمد و شد در عراق

آیت‌الله سید کاظم حائری از چهره‌های برجسته حوزه علمیه نجف و قم، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد به علت کهولت سن و بیماری، از عهده وظیفه مرجعیت برنمی‌آید.

ایشان، رهبر معظم انقلاب را «باکفایت‌ترین» فرد برای رهبری امت اسلام در برابر استکبار و نیروهای شر دانستند.

جریان صدر بغداد را ناآرام کرد؛ منع آمد و شد در عراق

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها